Välkommen vår!

Äntligen börjar solens strålar titta fram igen och värma min genomskinliga bleka vinterhy.

Hej och välkommen Vår, du är eferlängtad!

Det har hänt massor sen jag skrev senast.
På jobbet är det fullt upp hela dagarna och när arbetsdagen är slut känns det knappt att den har börjat. Trivs kanonbra på jobbet med allt vad det innebär att vara bildlärare och klassföreståndare på en högstadieskola. Kan inte rikiktigt fatta att allt det där som jag drömde om för länge sen faktiskt är något som jag gör varje dag. Lite galet när man tänker efter. Nu längtar jag bara efter att komma igång med målandet lite mer bara...när nu det ska hinnas med?

Lite olika saker jag hunnit med sedan sist..

- Inviga balkongen med kaffe o kaka i vårsolen
- Titta på en mycket lyckad modevisning på Vandalorum
- Vinterutflykt i solen på Dummemosse med fina vänner och frusna ungar
- Designa och formge en logga åt ett nystartat företag
- Fotouppdrag och bildredigering åt samma företag
- Planering och pepp inför kommande fjällenresa med mina fina vänner
- Luggklipp och hårfärgning
- Agera frisör åt finaste gudsonen, mannen min, pappa, bror, farmor, mormor, en jobbakompis familj o några till
- Öppethuskväll i på jobbet
- Fredagslunch på Piren i vårsolen med min fina man
- Ha massa roliga bildlektioner med elever hela dagarna
- Planera och drömma lite inför sommaren

Ja, typ nåt sånt.

Här kommer lite bilder från en underbar snorkall vinterdag på Dummemosse











Här är en bild på en fredagslunchande Linda som längar tills uteserveringarna slår upp sina portar igen!



// Linda

Kommentarer
Postat av: lovisa

Åhå, du trivs som lärare alltså! Härligt att höra! Var bor du nu?

2012-03-13 @ 22:59:39
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vad roligt att du tittat in här Lovisa! Jag fhar lyttat hem till Jönköping igen, vilket är skönt! Jobbar just nu på en Norråsaskolan i Nässjö och trivs superbra! :) Vad gör du för skoj? Musiklärare, plugg o växjöhäng?

2012-03-16 @ 10:57:54
URL: http://nidla.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

Där ser man! Jag bor kvar i Växjö, har haft ett vikariat sedan i början på året som förskollärare, vilket dock tar slut i påsk. Så sedan får vi se!

2012-03-21 @ 16:50:59
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0