Sommardrömmar

Min finaste syster går "Inredning och Finsnickeri" på gymnasiet och har börjat planera inför sitt kommande projektarbete vilket förhoppningsvis kommer bli hur bra som helst!

Hennes tanke är att inreda och renovera en del av våra föräldrars gamla ladugård till en slags butik med utställning och verkstadsyta som i framtiden kan användas av oss. Visionen är att någon gång i framtiden kunna starta en slags skapande kreativ verkstad där konst och skapande möter inredning, loppis och café i en mysig miljö.

Drömmen hade varit att driva en verksamhet där vi kan erbjuda mindre kurser av olika slag och där besökarna får vara en stor del i den kreativa processen. Jag tänker mig kuser i måleri och skapande, finsickeri och möbelrenovering i kombination med försäljning och utställning av våra och eventuellt andras alster och produkter.

När jag själv har en ledig sommardag och vill hitta på något roligt åker jag mer än gärna och besöker liknande små ställen här och där. Och vem skulle inte vilja ta en tur till en mysig kreativ verkstad och ta sen en kaffe och en god kaka samtidigt som man kan njuta av fin miljö, konst, loppis och fina möbler? 

Drömma måste man ju få göra, eller hur?

Det här känns faktiskt inte som en total omöjlighet, utan snarare som ett spännande projekt att sysselsätta sig med om sommaren...

Här kommer lite blandade inspirationsbilder..

























Bilderna är hämtade från google.

// Linda

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vilken bra idé, det skulle va jättemysigt ju :) kramkram

2012-04-23 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0