Vad ska man hitta på för nåt...

...med håret?

Jag har haft ombre-färgat hår sedan förra sommaren, mörkare upptill med lite ljusare toppar nertill, och färgmässigt trivs jag superbra.
Men som vanligt så tröttnar jag på själva frisyren snabbare än snabbt. Har haft raka längder med en markerad rak lugg nu i vår, men som på senaste tid levt sitt eget liv och växt ut till nån slags oigenkännlig variant av grundfrisyren. Med andra ord är det för tillfället en allmänt trist kalufs som aldrig tycks bli längre, och inte heller är den särskilt uppmuntrande framför spegeln.

Så då kommer den STORA frågan vad man ska hitta på för nåt nu...klippa en kortare page med uppklippt i nacken? Satsa på att spara ut? (jaja, försöka duger ju iallafall) Eller kanske satsa på att behålla axellängden o de raka längderna markerad lugg? Vilka värlsproblem va?

När det gäller färgen så skulle jag behöva en rejäl omgång där med. Mycket märkligt att min inbillade "narturligt" färgade bottenfärg inte är så vidare narturlig, den hederliga gamla råttfärgen börjar visa sin rätta nyans mer o mer och min "narturliga" mörkguldblonda fina färg sprang och visst o gömde sej...

Blev visst lite klagomur här nu inser jag så det är kanske lika bra å göra slag i saken o plocka fram den där färgen som står i badrumsskåpet ändå... ;)

Nåt sånt här skulle ju vara trevligt om mitt burr kunde förvandlas till över natten!











....har dock inga skyhöga förväntningar om att mitt hemmafix kommer mäta sej med dessa damers snygga hårsvall, men försöka duger ju iallafall...eller hur?


Bilderna är lånade från google.


// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0