Stockholmsmys

Dagarna i Stockholm bjöd på allt från strålande sol och ljumna sommarnätter, strosande på söder och skärgårdsturer till skoskav och högsta vinsten på chokladhjulet på Grönan. Helt perfekta dagar med andra ord!

Måndagen började med övernattning hos min bättre hälfts fina syster och hennes man i Bandhagen. Dom bjöd på smaskig hembakad pizza, himmelsk rabarberpaj, trevligt sällskap och massa bra stockholmstips. Tack o Bock!

Tisdagen bjöd på lite av varje. Besök på Riksidrottsmuseet. Incheckning på fina Stallmästargården där vi skulle tillbringa kommande nätter. Stros i härliga Hagaparken, som ligger alldeles intill hotellet vid fina Brunnsviken, med picnicväskan i högsta hugg. Kvällen bjöd på Allsång på Skansen i solskenet, och efteråt vandrade vi ner till Skansen och Pelle vann högsta vinsten (!) på ett av alla chokladhjul, på första försöket till på köpet!

Onsdagen bestod av en heldag i skärgården, underbart härligt! Vi tog en av skärgårdsbåtarna ut till Siaröfortet, en ö med en gammal militäranläggning som i dag är museeum, spännande! Under båtturen som tog närmare två timmar, enkel resa, hann jag skaffa mej den läckraste bonnabärnnan i mannaminne...SNYGGT! Vi njöt av sol, bad och guidad tur i fortet och var rejält möra när vi kom hem till hotellet vill jag lova....så vi slocknade tidigt efter ett par öl i kvällssolen.

torsdagen började vi med ett besök på Fotografiska, med underbara bilder och himlns bra fotoboksfynd, inte dumt alls! Sedan strosade vi på söder hela dan, fick dock "rasta" min bättre hälft på några fik här o där då han inte är lika road av shopping som jag är... Fyndade en hel del fint dessutom, visar senare! Vi avslutade med en tur genom Gamla stan o lite käk inne i city innan vi begav oss hemåt Jönnet igen...

Här kommer lite blandade bilder från vår minisemester, bland annat från underbara Stallmästargården som jag varmt rekomenderar för den som vill bo på ett jättemysigt hotell som inte ligger mitt i smeten!
(Tog bara en kvart med buss in till city och bussarna gick var tionde minut, perfekt!)

Bild på innergården...hög mysfaktor!



Vy från hotellrummet från vår alldeles egna mysiga uteplats...



Mysigt hotellrum!



Kvällsol på Allsång på Skansen!



Mys i Hagaparken...



Kall öl i kvällsolen på hotellet...



Stockholm i kvällsolen...underbart!




Tack för denna gång Stockholm, vi kommer snart igen!

// Linda









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0